محمدجواد مرادیان رئیس اورژانس استان فارس در نشست خبری به مناسبت روز ملی زلزله با بیان اینکه کشور ایران و استان فارس لرزه خیز است، گفت: طبق نظرات کارشناسی زمین‌شناسی در شمال استان خطر کمتر است، اما در جنوب و غرب استان این خطر بیشتر است با این حال این نباید منجر به غفلت شود.
کد خبر: ۱۰۱۸۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲ 26 December 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمدجواد مرادیان رئیس اورژانس استان فارس در نشست خبری به مناسبت روز ملی زلزله با بیان اینکه کشور ایران و استان فارس لرزه خیز است، گفت: طبق نظرات کارشناسی زمین‌شناسی در شمال استان خطر کمتر است، اما در جنوب و غرب استان این خطر بیشتر است با این حال این نباید منجر به غفلت شود.

او با بیان اینکه باید مردم در همه نقاط استان آموزش لازم برای مقابله با زلزله را ببینند و نسبت به این حادثه آگاهی داشته باشند، افزود: بهتر است که مردم در همه نقاط استان نسبت به زلزله‌خیزی فارس هوشیار باشند و اقدامات پیشگیرانه را همواره مدنظر داشته باشند.

نصب ۱۱۱ دستگاه لرزه‌نگار در سطح فارس

شایقی‌فرد مدیر بحران اداره کل حمل و نقل جاده‌ای استان فارس نیز در این نشست از نصب دستگاه‌های لرزه‌نگار خبر داد و اظهارداشت: تاکنون ۱۱۱ دستگاه‌های لرزه نگار در استان نصب شده که شامل دستگاه‌های نسل دوم، سوم و چهارم می‌شود.

او با بیان اینکه در تمام شهرستان‌های استان نسبت به نصب دستگاه‌های لرزه نگار اقدام شده است، گفت: این دستگاه‌ها در شرایط لازم هشدار می‌دهد تا زودتر دستگاه‌های خدمات‌رسان با پیش‌بینی اقدام به امدادرسانی کنند.

مدیر بحران اداره کل حمل و نقل جاده‌ای استان فارس درباره خروجی این دستگاه‌ها افزود: در لار و لامرد که اخیرا لرزه‌های بیشتری در آن رخ داده است این دستگاه‌ها کارساز بوده و با توجه به بررسی‌های انجام شده دستگاه‌ها در سطح استان کافی است.

مهدی خوبیار، معاون امداد هلال احمر استان فارس نیز در این نشست با اشاره به شاخص‌های مختلفی که در زلزله‌ها و خسارت ناشی از آن وجود دارد، گفت: نباید زلزله‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد، چون عمق زلزله، بزرگی آن و دیگر پارامتر‌ها باید لحاظ شود.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان فارس با اشاره به انجام اموری برای تسهیل در امدادرسانی قبل از حادثه گفت: هلال احمر در زمانی که حادثه نیست نیاز به آماده‌سازی و آموزش دارد که این امر به صورت مستمر انجام می‌شود.

خوبیار با بیان اینکه پس از آن مانور‌ها در آمادگی تعیین‌کننده است، افزود: مانور‌ها در واقع تمرین یک برش از حادثه است که این موضوع نیز در دستورکار است و به صورت مستمر انجام می‌شود.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان فارس با بیان اینکه عدم هماهنگی بین بخشی در حوادث از مهم‌ترین مشکلات است که کار امدادرسانی را دشوار می‌کند، بیان کرد: با آموزش، تمرین و ممارست باید به هماهنگی بیشتر بین بخشی برسیم تا بهتر از قبل عمل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار